måndag 16 augusti 2010

Tack för era gulliga inlägg!

Jag har inte hunnit göra så mycket än, för vi kom hem i eftermiddag. Jag har anmält henne som försvunnen till polisen, har kontaktat djurskyddet och kattakuten i Norrland. Vi fick låna kattakutens infångningsbur under söndag natt och den kommer väl att stå ute där uppe, om och när någon har möjlighet att passa den. Policyn är att buren ska kontrolleras med max 3 timmars mellanrum så att ingen kommer till skada, och allt bygger på ideellt arbete.

Själv betvivlar jag att hon någonsin kommer tillbaka, men dom säger att när hungern blir för stor så söker sig de flesta till mat. Området i fråga är rätt ödsligt med stora grönområden, campingplats, skog och fotbollsplaner så det finns nog gott om möss.

Regina är stor och kraftig men väldigt blyg och försynt och hon är nog den som har lägst rang bland katterna här hemma. Hon söker sig hellre till katterna och hunden än till främmande människor så risken är väl att hon fort kommer att bli förvildad om man inte lyckas fånga henne.

Det finns fler bilder på henne på min katthemsida och jag har försökt lägga upp en länk där till en lapp om någon i närheten av luleå skulle vilja sätta upp någonstans (men jag vet inte om det fungerar). Jag ska undersöka möjligheten att annonsera i någon lokaltidning imorgon. Nu är jag bara så trött efter två sömnlösa nätter.

9 kommentarer:

  1. Jag ska berätta för dom jag känner. Ska kika och se om jag kan skriva ut lappen till dig och sätta upp här hos oss.

    ~Ingrid

    SvaraRadera
  2. Jag skriver ut den nu i flera ex, sätter upp här i Älvsbyn, samt även i Piteå och Luleå när jag åker dit. Hör jag något hojtar jag högt!

    ~Ingrid

    SvaraRadera
  3. Eftersom jag bor i Skåne kan jag tyvärr inte hjälpa dig att leta efter henne... Men jag håller alla tummar och tår och tänker på er!
    KRAM!

    SvaraRadera
  4. usch det gör riktigt ont i hjärtat på mig när jag läser om din katt. Men som du skriver så är hunger en stor drift och även väldigt skygga katter kommer fram då.

    Jag tog emot min katt från ett katthem och en kompis släppte ut den direkt av misstag. Katten försvann men jag satte ut mat varje dag och efter 2 dagar började någon äta maten och efter ytterligare 1 vecka lyckades jag se honom. Sen efter ytterligare 1 vecka så flyttade han in permanent till mig och bodde kvar.
    Han hade säkert hållit sig i krokarna och sett mig från ett säkert ställe, men inte vågat komma fram förrän hungern var ett faktum.

    Hoppas, hoppas att er katt inte kommit så långt utan hittat ett ställe där hon känner sig trygg och att hon kan våga sig fram till kattburen så småningom.

    Kramar från Viola

    SvaraRadera
  5. Hej tog mig friheten att posta på min facebook sida har inte så många kontakter mest vanliga vänner men i alla fall så att det kommer ut. Är även med i kattakuten som medlem.

    Åsa Olofsson Älvsbyn

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Bor i Gammelstad alldeles nära Arcus och kan gärna sätta ut litet lappar här i krokarna! Har ni satt upp några lappar på campingen och själva Arcushallen? Det är ju mycket folk kring tennishallen nu på sommaren så det är ju en hel del folk i rörelse!
    Hör av dig om det finns något jag kan hjälpa till med! jag bor ju som sagt nära så om det behövs kontrolleras burar eller så kan jag gärna ställa upp.

    Hoppas det löser sig snabbt!

    MVH Josephine, josephine@lulea.cc

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Regina har tydligen synts till varje kväll i närheten av arcushallen, men de har inte lyckats fånga henne. En katt har varit in i fällan i natt men tyvärr smitit genom matluckan.
    Numret till kattakuten som tar hand om vaktandet av fällan är:
    076-8063999, 076-1134945, info@kattinorr.se

    SvaraRadera
  8. Hejsan! Tittar in på Din Blogg efter ett långt uppehåll. Läser detta förfärliga att Din vackra Regina är bortsprungen. Det måste ha känts fruktansvärt för Dig och nästan overkligt! Åååh vad jag önskar någon kan hitta henne och ta hand om henne. Hoppas på det bästa som kan hända för Din och hennes skull.
    Sköt om Dig! Carola//

    SvaraRadera