måndag 16 augusti 2010

Mardrömmen är sann


IC S* Förtrolighetens Regina Ros försvann från parkeringen utanför Arcus-hallen i Luleå natten till den 14 augusti 2010. Det var meningen att hon skulle delta i Norrskenskattens utställningar där på lördag och söndag. Men hon var spårlöst försvunnen på morgonen och måste, under ett obevakat ögonblick, ha lyckats rymma ut genom ett vädringsfönster på andra våningen på husbilen under natten.



Jag tyckte mig se henne på lördagkväll vid 23-tiden på en stig i det närbelägna skogsområdet. Grannhusbilen hade även noterat en främmande katt på parkeringen som sökte kontakt på lördag natt. Men jag min idiot frågade aldrig hur katten såg ut utan tog för givet att det var Regina. Så här i efterhand undrar jag om det kan ha varit den lilla blåvita huskatt som dök upp på söndag natt som jag och grannhusbilen hade sett i mörkret kvällen före.


På söndag efter utställningen fick jag låna en bur av kattakuten i luleå som sedan stod ute laddad med mat i skogen hela natten till måndag. Jag vakade hela natten och hade mobilen på alarm med jämna mellanrum så att jag inte skulle slumra till. Halv tolv dök den lilla blå huskatten med vita tassar och vit haklapp upp vid buren och åt blötfoder med tassen genom gallret från sidan. Så fort jag öppnade dörren försvann katten men dök upp med jämna mellanrum under natten. Regina såg jag dock aldrig skymten av. Vid lunchtid på måndag vände vi åter husbilen mot Umeå utan Regina och med stor sorg i hjärtat.

5 kommentarer:

  1. Näää!!! Usch vet inte ens vad jag skall skriva..
    Jag hoppas VERKLIGEN! att er underbaring hittar hem på något vis!

    SvaraRadera
  2. Fy så hemskt, jag hoppas innerligt att hon kommer tillbaka till er...
    Jag är själv en otrolig kattälskare och kan bara tänka mig hur ni känner er.
    Önskar er allt gott i ert elände!
    Kram Wanja

    SvaraRadera
  3. Men fy så hemskt!! Dettta är ju helt klart ett av en djurägares värsta mardrömmar...

    Jag bor ju inte så långt från Luleå, mätt i Norrlands mått. Är det något jag kan göra?

    Har ni annonserat? Har ni någon där som de kan lämna henne till om hon hittas?

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  4. Oj så hemskt! Jag blir helt kall i hela kroppen av att läsa ditt inlägg. Jag är ju från Luleå och mina föräldrar bor där och vet exakt vilket område du pratar om. Vad tror du, har hon blivit skrämd? Ska du annonsera i ex Kuriren eller Annonsbladet? Hon kommer säkert söka sig till något hus nära Arcus men det är stora grönområden runt omkring.
    Jag hoppas och håller tummarna för dig att någon hör av sig.

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Shit vad hemskt!!! Inte för att det hjälper er ett skit men det är min absolut värsta mardröm alla kategorier! Min äldsting försvann en gång, jag drömmer förtfarande mardrömmar om det. Tack och lov blev han återfunnen och jag håller alla tummar och tår att ni får tillbaka er tjej!!! Stor megakram!!!

    SvaraRadera