fredag 5 mars 2010

Stickat i bomull

Idag har varit en helt underbar vinterdag med strålande sol. Det var så länge sen man såg solen att det nästan gjorde ont i kroppen. Bilen var till och med varm efter att ha stått på stan i några timmar och värme är inget man varit bortskämd med den senaste tiden. Sedan jag fick lillasyster så är det inte ofta jag ätit ute så det var riktigt spännande att bli utbjuden på lunch idag. Dessutom fick jag äntligen ett lämpligt tillfälle att inviga min kettle coat i rouge. Lunchen var riktigt god och sällskapet trevligt. Nu får det gärna bli vår snart!!!
# 200 - Kettle coat, rouge
# 283 - Knee length sock
# 41 - Native skirt, almost black




Tidigare i veckan hade jag premiär för en annan bomullskofta, nämligen en lovely knit i grey. Min första lovely knit i bomull och den grå färgen var ett självklart val. Höstens röda variant i ull har varit flitigt använd och bomull är ju ännu härligare så jag hoppas att jag får användning även för denna. Den är dock betydligt större än ull-varianten så jag hade nog kanske passat bättre i en 3:a. Jag har pendlat rätt mycket i vikt sedan jag fick min första dotter så av gammal vana så är förstahandsvalet alltid den största storlek jag kan hitta. Först provade jag med tyllkjolen från indiska men min dotter undrade om jag verkligen skulle gå ut i underkjol så det fick bli jeanskjolen istället. Med ljusa strumpbyxor istället för grå så tror jag att det sett bättre ut med tyllkjolen.
#233 - Lovely knit, grey
# 22 - T88 smock, grey
# 138 - Glazing frill tank, chalk
#283 - Knee length sock, chalk
jeanskjol från H&M resp tyllkjol från indiska

3 kommentarer:

  1. Ohh vad mycket snyggt! Vad fint det var med Indiskans underkjol som kjol.. Fasta antar att det eg är menngen att vara en kjol för jag håller på att dööö av värmeslag när jag försöker mig på att använda den som underkjol :D

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Köpte en grå för några veckor sedan och älskar den. Har stl.4 i min almost black men hade hört att de i bomull var större så jag tog en 3a här - den sitter perfekt.

    /Carina

    SvaraRadera