lördag 5 december 2009

Provning av pre-spring

Idag har det varit regnigt och riktigt otäckt ute. Nu vill jag snart ha riktig snö så att man får lite julkänsla! Trots vädret var jag iallafall tvungen att ta med hela familjen ut och prova lite odd molly pre-spring efter att ha sett alla bilder på nätet.

Det jag provade var:
222 Duvet Rose Dress, dark blue
221 Duvet l/s Tunic, grey
218 Duvet s/s Blouse, dark blue
226 Alchemistry s/s, Rouge
228 Alchemistry Tunic, White

Jag vågade inte fota i provhytten, men jag håller i mångt och mycket med de andra bloggarna som redan recenserat kläderna. Trådarna som hänger från de osydda kanterna var inte alls roliga. Värst var det på Duvet l/s Tunic där hela framsidan var full med trådar. Kläderna var alla väldigt trånga över byst och armar. Alchemistry tunic var allra minst och passade definitivt inte på min kropp. Alchemistry s/s var väl helt ok och rätt skön men jag kände mig väldigt stor i den. Den som passade bäst var faktiskt Duvet s/s Blouse som var riktigt söt och inte alls så där öppen över bysten som det syns på produktbilderna. Klänningen, Duvet Rose dress, är också väldigt söt men förmodligen för kroppsnära för att jag ska känna mig bekväm i den just nu.

Det blev inget köp ur vårkollektionen, men däremot en 153 - Voile Short Dress - Chocolate. Jag brukar inte gilla brunt men jag tycker faktiskt att den var snyggare än den röda.
Dagens outfit har varit T 88 blus i royal (?) och en glazing frill tank under.
Storasyster hittade en rosa odd molly blus med röda kantsömmar på halva priset som var riktigt söt. Jag kunde bara inte låta bli och hon har skuttat omkring härhemma lycklig som en prinsessa och speglat sig.

3 kommentarer:

  1. va söt hon är! Underbart!

    SvaraRadera
  2. Tack Tina o Bina!
    Hon blev så glad när hon fick läsa att ni tyckte hon var söt. Jag skämdes faktiskt lite när jag la in bilden för jag hade ju inte tänkt börja klä mina barn i mollysar. Hur gör ni andra som har flickor? Vill inte dom ha likadana kläder som ni?

    SvaraRadera