onsdag 16 december 2009

Dagens Molly

Idag är första dagen som man verkligen känner att nu är det vinter. Massor med vit nysnö, bitande kyla och faktiskt en glimt av solen mitt på dagen. Då får jag naturligtvis för mig att jag absolut måste ha min Nowornevercoat. Jag fick linda min scarfscarf ordentligt runt halsen och dra på mig de chockrosa sockarna. Med min suede tasselbag under armen såg jag nog mest ut som någon som rymt från en cirkus, men jag var lika lycklig ändå. Det jag gillar med Mollysarna är att ibland så är de nästan på gränsen till lite galna, som den här kappan till exempel. Man behöver något neutralt till och det gäller att inte plocka ihop för mycket även om det är svårt att låta bli. Men den vänliga själ som jag skulle träffa sa glatt "idag var du färgglad". Undrar i mitt stilla sinne om han menade att jag var fin eller att jag såg lite knäpp ut :)

Angående Odd Mollys storlekar så slutar jag aldrig att förundras. Den här kappan är i mitt tycke väldigt liten upptill och det är på gränsen att jag kan knäppa igen den. Döm då om min förvåning när jag äntligen får prova min dröm onceinalifetime coat och det visar sig att den är betydligt större och rymligare. Om det inte hade stått 4:a i båda så skulle jag säga att nowornevern är en 3:a. Den där söta lilla underkjolen, spoiler skirt, är däremot jättestor och nu har jag äntligen fått hem en 3:a och det skiljde inte mycket i storlek där. Jag tycker att dom borde kontrollera sina storlekar lite bättre. Speciellt eftersom så stor del av försäljningen är beroende av internetbutiker för att nå ut i hela landet. Jag behöver väl inte tillägga att jag i många fall tycker att det borde finnas även en 5:a. Fast det är kanske lika bra att det inte finns, för då har man en anledning att se till att bli lite mindre istället för ännu större...

4 kommentarer:

  1. Ja det är lite ojämnt med storlekarna - benägen att hålla med!

    Jag tycker du är fin i din mix! Vissa dagar får jag panik när jag fått på mig tokmånga Mollysar och då känns det extra bra när jag lyckas dressa ner som igår tex.

    Ha en härlig dag!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Tack bina! Ska genast rusa in och kolla igen vad du hade igår...

    SvaraRadera
  3. Jätte fin mix! Storlekarna är ojämna ja...

    Kram

    SvaraRadera
  4. Håller med, man litar inte riktigt på strlkarna. Trodde inte mina ögon när jag fick på mig spoiler skirt i strlk 4, tror tom jag kan ha en 3a. Jag är ju större nere än uppe o trodde det var kört för mig. Men fin som snus, det är du iaf :D

    SvaraRadera