lördag 14 november 2009

Tekniken går framåt

När jag ändå hade kameran framme så var jag bara tvungen att fota de två skruvdragarna som låg bredvid varandra på bänken. Den stora från Atlas Copco har varit en trogen följeslagare sen innan storayster föddes, så den är alltså närmare 10 år gammal. Den mindre varianten som jag har fått låna tillfälligt är väl typ ett halvår gammal. Det är läckert å se vad utvecklingen gått framåt. Den stora är både större och dubbelt så tung (2297 gr) som den moderna (1021 gr) skruvdragaren. Till den gamla hörde en STOR hård väska och till den nya hör en liten söt svart-röd väska i mjuk nylon. Behöver jag tillägga att jag är lite småkär i den lilla skruvdragaren?
Vad jag behövt skruvdragaren till kommer förhoppningsvis bilder på imorgon. Jag har haft en liten inkörningsperiod för att se om den är rymningssäker och det verkar gå bra än så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar