lördag 28 november 2009

Onceinalifetime coat ?

Är det någon som har sett om det fortfarande finns onceinalifetime coat i storlek 4 i någon butik ute i landet? Dagens outfit har varit:
# T 88 dress i grey
# Florist mitten
# Suede tassel bag i rött
# Jaquard long socks i cherry
# Nylon hooded pile parka i military

Idag fick jag en väldigt gullig komplimang av en okänd dam i min mammas ålder som tyckte om min gröna jacka. Jag är stormförtjust i min jacka och speciellt i fodret i huvan och volangen nertill. Jag tycker den ser lite konstig ut på produktbilderna när dom dragit ihop banden. På mig är den mycket snyggare med utsläppta band så att den blir så där lite a-formad nertill. Ibland har det varit lite diskussioner om att Odd Molly mest skulle köpas av en viss åldersgrupp men jag tycker verkligen att det är kläder som passar alla åldrar. Bland mingelbilderna i senaste skvallertidningen som jag läste så hittade jag igen två onceinalifetime coat i almost black. Den ena satt på Kattis Ahlström och den andra på en betydligt äldre dam. De var båda lika eleganta i den svarta sammetsdrömmen!
Här hemma är både min äldsta dotter och min mamma lika förtjusta i kläderna som jag. Min dotter var så fin i sin mörkblå tenfold knit jacket i bomull på skolavslutningen i våras. Överst på hennes önskelista till jul står mina florist mitten som hon bara älskar. Jag har sagt blankt nej men vi får se om det kommer någon rea innan jul... Mamma ville låna något nytt till julfesten nästa vecka och föll direkt för voile short dress i dark red. Den passade faktiskt bättre på henne än på mig. Jag tycker fortfarande att den är lite knepig upptill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar