fredag 13 november 2009

Boob

Det var länge sen jag skrev här sist. Mitt privatliv är lite turbulent just nu så det känns inte riktigt rätt att lämna ut sig så här offentligt. Men nu kommer iallafall ett litet inlägg...

Lillasyster har fyllt 1 år nu så det börjar väl bli dags att sluta amma henne. Hon äter väldigt bra på dagarna, men jag har ändå fortsatt att amma henne på nätterna. Som för många andra småbarnsföräldrar så är väl största drömmen just nu att få sova en hel natt. Det som slog mig var att det jag kommer att sakna mest förutom närheten till min underbara lilla tjej är mina härliga amningströjor.
När jag var mamma sist för 8 år sedan fanns inte dessa kläder. Det är ju helt underbart att slippa frysa om axlarna eller magen när man tidigare fick antingen ta av sig tröjan eller dra upp den.

Mitt favoritmärke är helt klart Boob. Funktionen och kvaliten på deras kläder har varit jättebra. Dessutom är kläderna klassiska i designen och enkla i färgerna. Jag har även testat polarn och pyrets amningströja men förutom den snygga designen så var de inte riktigt "användarvänliga". Amningsfunktionen var mer svåråtkomlig jämfört med boobs.

Enda nackdelen med boobs kläder har väl varit det relativt höga priset men det har ofta varit nedsatt pris, rea och rabatter som gjort att jag aldrig behövt betala fullt pris. Jag har handlat i olika webshopar men nu när jag skulle leta produktbilder så verkar boob ha en alldeles egen webshop där det just nu även var jättebra rea på alla mina gamla favoriter. Dessa amningströjor är en varm rekommendation till alla ammande mammor, och någonting som i mina ögon är betydligt viktigare än en amningsbehå.

Här kommer några bilder på mina favoriter:


Överst ett rosa nattlinne med liten vit spetskant, långärmad puderrosa baströja, vinröd polo med lite klockad arm, svart polo-klänning/tunika och sist men inte minst deras "varmer"-tröja där det gråa är fodrat med fleece-tyg för att det ska bli extra varmt just där det behövs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar