tisdag 12 oktober 2010

Telia


Nu har jag varit utan telefon i nästan en vecka. Jag har ringt till telia men de menar att det är min telefon det beror på och att det inte är något fel på ledningen. På mina telefoner står det "upptagen linje" och saknas kopplingston. När man ringer hit så går signalerna fram precis som vanligt. Det hade ju faktiskt varit bättre om det varit hänvisningston eller tutat upptaget. Jag har varit och hämtat en "vanlig" telefon och testat i de tre telefonjack jag hittat i huset men den är helt död. Den telefonen har även åkt hem till mamma för att testa att den verkligen funkar och det gör den. Vad gör man? Någon som har något tips? Hos telia får man bara prata med telefonsvarare där de gör fullt klart att man själv får stå för hela kostnaden om det är den egna utrustningen det beror på. Det är säkert min utrustning det är fel på, men lite märkligt att ingen telefon får någon kopplingston. Ibland är tekniken mest en belastning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar