fredag 22 oktober 2010

# 515 Carded flanell blouse

Jag var och provade lite vinterkläder på D&D i veckan och föll för en kortärmad mörkblå flanellblus. Men nu när jag ser den på bild så blir jag lite osäker igen. Tänk att kläderna ser så annorlunda ut på bild jämfört med i spegeln. Jag gillar flanellkläderna från tidigare kollektioner och hade hoppats att de skulle ha flanellklänningen hemma, men den fanns inte. Jag skulle gärna vilja prova den för den ser lite snäv ut över midjan, annars är den mörkrödrutiga varianten ursnygg. Här nedan kommer först den blårutiga blusen och sedan min favoritklänning för i höst och sedan blusen jag skrev om tidigare och sist min damsel t88 i ljusblått (fast den är egentligen mer mintgrön). Provar här med dolce skirt i svart till.


#515 Carded flanell blouse -dark blue

#453 Check 3/4 dress (dagens molly som vanligt)

#450 Cheque l/s blouse


#444 Damsel T88 -lite blue

5 kommentarer:

  1. Tack för provningen!
    JAg provade flanell blusen idag också och tycker att den är jätte fin!

    SvaraRadera
  2. Provade du flanell-klänningen också?

    SvaraRadera
  3. Carded blusen i blått är min absoluta favorit från vintern. Hur är den i storleken? Vet inte om jag vågar beställa den online utan att prova...
    Damsel har jag också och det är verkligen en soppenblus att ha på jobbet. Skönt och fin på samma gång.

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Jag har en 4:a som jag brukar och den är väl normal i storlek.

    SvaraRadera
  5. Nej den provade jag inte.
    Tycker att blusen är rymlig. Köpte en storlek 1. Har ett och två i mina OM.
    Klänningen är väldigt snygg, tyvärr fanns den inte i Borås där jag provade blusen.

    SvaraRadera