söndag 5 september 2010

Laipo´s Memory of Love

Våran goa lilla hundtjej har fyllt 4 år, så förra helgen var vi till Vännäs och kollade ögon, knän och hjärta som tydligen är vanliga problemområden för just Cavalier King Charles Spaniel. Här omkring är det bara Gertrud Burman i Skellefteå och veterinärstationen i Öjebyn som är godkända för att göra ögonlysning. Jag hade väldig tur för just förra helgen var Gertrud hos Umanveterinären Patricia i Vännäs just för att kolla ögon. Filippa fick godkänt resultat på alla tre punkterna och skötte sig strålande som vanligt. Hon är en väldigt fin tjej och jag är så lycklig att jag får dela min vardag med henne.

Jag har levt med hundar större delen av mitt liv. Jag växte upp med en strävhårig vorster och senare hade vi två australiska terrier. Cavalieren är utan tvekan den mest lämpliga familjehund man kan tänka sig. Hon är söt och rar, busig som en valp och alltid vaken och med i det som händer. Filippa kan vara ute och promenera i timmar om man vill, men hon klarar sig även med korta promenader när det behövs. Det tog lång tid innan hon blev vuxen och hon kommer väl knappast att bli anklagast för att vara världens smartaste, men hon har utan tvekan det största hjärtat. Hon gillar alla medlemmar i familjen lika mycket (nästan iallafall) och hon är väldigt mån om sina katter. Det vore spännande att se om hon är en lika duktig mamma. Är det någon där ute i landet som känner en snygg kille som skulle passa flippan?

1 kommentar:

  1. Hmmm, blir varm i hjärtat av att läsa om er gulliga hund. Har också haft 2 st hundar. Må så gott.//

    SvaraRadera