lördag 16 april 2011

Shopping och John Deere

Jag fick mail igår om att Redhe of Sweden har rea i sin webshop, men lyckades inte komma in där på hela dagen. I morse däremot så var det inga problem med sidan, men däremot så var mycket redan slut. Jag hittade dock ett par Odd Molly godingar som jag inte kunde låta bli. Det var rätt bra rea så här mitt i säsongen så tanken på ett aprilskämt fanns där i bakgrunden. Vi får väl se om det kommer ett paket om några dagar.




Med en 20%-rabattcheck som kom för ett tag sedan så var jag in på polarn och pyret och titta på alla barnkläder. Jag har lite svårt för deras färgstarka mönster som de varit så enträgna med de senaste åren och tycker att de hade mycket "gulligare" kläder när storasyster var liten. Så länge jag själv får välja kläder till töserna så vill jag gärna att det ska vara rosa, gulliga djurmönster och gärna riktigt flickigt. Det bästa med PoPs kläder tycker jag annars är att kvaliten oftast håller rätt bra trots 60C och torktumlare. Färgerna har väl i vissa fall bleknat men det är faktiskt mest pops kläder som jag kunnat återanvända även till lillasyster. Hur som helst blev det strumpbyxor och t-shirt med glassar på. Förskräckliga färger egentligen men glassarna kändes uppiggande...





Det roligaste som hänt i veckan är annars när jag äntligen fick köra traktor igen på den teknik-kurs som jag går på naturbruksgymnasiet. Den här veckan fick vi träna på att koppla på olika redskap och backa runt med dem efter traktorn. Det finns en rad olika traktorer på skolan och varje gång jag klev upp i en ny modell så satt jag där som ett litet frågetecken en stund. Jag hittade dock en favorit i en mindre grön john deere som kändes riktigt behändig. Den enda nackdelen var att jag hade väldigt ont i vänsterfoten (kopplingspedalen) efter ett par timmar och träningsvärken satt faktiskt i någon dag efteråt. Jag hade väl aldrig kunnat föreställa mig att det var så många olika spakar och pedaler jag skulle hålla reda på samtidigt som jag satt där bakåfram och försökte spana efter den där lilla kroken därbak där redskapen skulle kopplas av och på. Så roligt som jag hade den här eftermiddagen hade jag aldrig när jag gick på gymnasiet. Snacka om att man gjorde ett felval när man inte valde naturbruksgymnasiet. Skolan är bara så mysig och till och med skolmaten är god och matsalen känns otroligt hemtrevlig. Fönstrena i matsalen hade dessutom fått nya knall-cerisa pelargoner fulla med knopp och blommor förmodligen direkt från skolans växthus. Jag hoppas att någon av mina töser vill gå där när det blir dags för gymnasievalet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar