lördag 17 april 2010

Pingis eller kattutställning?

Min kattklubb, Björkstakatten, anordnade sin årliga kattutställning idag och jag har varit anmäld sedan länge. Efter ett tag visade det sig dock att min dotters pingisklubb skulle ha klubbmästerskap just denna efterlängtade lördag. Mina katter är inte i något toppskick och jag har ingen aning om var alla grejer är för det var ett helt år sen sist vi var på utställning. Det är faktiskt första gången sen jag började gå på utställning som det varit så glest mellan utställningarna som nu.

Även om jag längtade efter att få se lite katter så kunde jag ju inte lämna min lilla tös ensam med alla andra barn och föräldrar så det blev pingis. Min lilla stjärna (på bilden ovan tillsammans med undulaten "Fru Blå") vann flick-klassen och jag lyckades faktiskt vinna handicapklassen. Fast det var lite orättvist och jag fick ett väldigt förmånligt handicap, men någon gång ska man väl ha tur också. Generationsdubbeln blev däremot en katastrof eftersom de andra föräldrarna och pojkarna var väldigt duktiga och vi fick inte många poäng.

Nu har jag iallafall panikartat sprungit runt och rotat överallt efter alla kattsaker för imorgon är det meningen att jag ska försöka ta mig iväg på utställningen. Till min stora besvikelse så är tyvärr Tildas stamtavla borta så det verkar bara bli en katt som får följa. Tänk att jag aldrig lyckas hålla reda på alla saker. Jag skulle verkligen behöva organisera mitt liv lite bättre. Så där prydligt ordnat som på ett bibliotek med databas där man kan slå upp var saker och ting finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar