söndag 11 oktober 2009

Odd Molly

I helgen har jag roats av de underbara Odd Molly-bloggarnas fascination över den nya vinterkollektionen som har börjat komma in till butikerna. Det bevakas noggrannt till vilka butiker i storstäderna som kläderna har kommit in och vilka onlinebutiker som börjat lägga ut dem på sina hemsidor. Att man sedan även får den äran att följa med flickorna in i provhytterna där de står med sina kameror och fotar är ju bara så häftigt. Vilken värld vi lever i!

Apropå Odd Molly så hade jag aldrig riktigt fattat att det fanns ett så stort intresse runtomkring märket förrän jag av en tillfällighet googlade på ämnet. För mig har det bara varit roliga lite udda blusar som oftast är för små. Jag tillhör tyvärr den enligt massmedia växande skaran av svenskar som är överviktiga. Det stör mig egentligen inte så mycket förutom just när det gäller kläder. Det är inte lätt att få tag på snygga kläder i stora storlekar. Och jag tycker ju fortfarande om kläder fastän jag är stor. Just Odd Molly har kläder i storlekar från 0 till 4 och jag kan komma mig i en 4 om jag har tur och det är en generös modell. Problemet är bara att det nästan aldrig går att få tag på en storlek 4. Antingen så tar butikerna inte hem dem eller så tar de fort slut. Jag är inte ensam om att vara överviktig så det är lite konstigt att inte marknaden kan anpassa sig till den växande befolkningen.

En annan sak som jag har lite svårt för när det gäller Odd Molly är att det mesta ska kemtvättas, handtvättas, eller tvättas i tvättpåsar på 30 C. Man blir lätt bortskämd med barnkläder som oftast kan tvättas i 60 C och köras i torktumlare. Vilken mardröm om man nu skulle lyckas komma i en söt vit mollyblus med spetsar och sedan råka få en fläck. Det finns ju inte en chans i världen att den kommer att försvinna i 30 C fintvätt.

Min Mollyfavorit just nu är en T 88 smock pink. Färgen är som en tuggummidröm och till och med jag ryms i den:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar