onsdag 12 januari 2011

Fler vackra drömprinsar...

Jag fortsätter att spana på kattungar större delen av min lediga tid framför datorn. Odd Molly har visserligen släppt sina vår- och sommarkollektioner men vad är kläder när det finns pälsiga underbara kattungar att se på. Det jag vill ha från vårkollektionen är framförallt underkläderna i rosa och lila. Deras sidenunderkläder är som dröm att ha på sig och väldigt användbara.

#619 rock-a-fellow silk slip dress - dark berry


Först kommer den yngsta killen som är ännu bara hunnit bli 5 veckor. Men vilken look och vilken otroligt häftig teckning. Man vill bara känna på honom...

S* Lynx-Lair´s Figaro of QurMel, 5 veckor

Sen kommer två oemotståndliga bröder som egentligen är rätt lika varandra. På bild iallafall. Söta som socker och har en uppfödare som tar riktigt fina bilder på de små underverken. Det finns 8 veckors bilder ute också om någon är mera nyfiken.

S* Lofvens Axe Axon, 7 veckor

S* Lofvens Axe Axon, 6 veckor


S* Lofvens Algot algoritm, här 6 veckor gammal

5 kommentarer:

  1. Ha ha, ja söta kattungar kan man inte se för mycke av även jag som hundmänniska kan smälta när man ser dessa underbara små knytten

    SvaraRadera
  2. Hallå, Jag tittar också jämt på kattungar! Det är som godis.Jag bara ler och njuter. Vad ska man annars göra när man älskar katter? Fast jag bara vill ha en att älska o skämma bort och slösa pengar på..så skulle jag kanske kunna tänka mig en till men..De killarna som Du tittat på är urläckra o gosiga så man smällter! Bröderna ser kraftiga ut, kanske lite runda i formen, eller? Min favorit katt är alla gånger en tjej! Vi tjejer emellan är lika gnälliga o egensinniga men gosigast av alla! Gillar färgen bruntigré bäst, eller spotted med vitt, nr 23/24, och det ska vara vita gräddtassar med rosa trampdynor. Kan aldrig se mig mätt på min katts vita tassar. Precis som om hon doppat dom i grädde! Bodde man på en gård..en sådan liten läcker grupp man skulle kunna ha! En "cremebulle" vore heller inte så dumt men märkligt nog gillar jag killar i cremefärg bäst och ang färger, en färg som många inte vill ha, men just därför, en läcker smokefärgad tjej med vitt. Kan fortfarande tänka på en smoketjej som jag såg för ca 2år sedan. Det är dock svårt att hitta en sådan kattunge(tjej)och dessutom med vitt.
    Ja Du "Regina Ros" det är bara med kattmänniskor man vågar säga så här knäppa saker. Andra undrar ju hur det egentligen står till med en! Ha det så fint och vila blicken på många sockersöta o vackra kattkillar.// kram Carola

    SvaraRadera
  3. Åhhh så söta!
    Älskar katter, har två. Älskar hundar, har en och älskar Odd Molly, har... en del :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej igen, måste bara säga att Charlie ser verkligen ut som en "Kung" men en go sådan. Vilken päls och vilken svans! Är han en knäkatt? För den killen hade jag inte haft något emot att ha i knäet..Vikten?// Carola

    SvaraRadera
  5. Jag tycker inte att man ska behöva välja om man är hund eller kattmänniska. Jag har både hund och katt och skulle inte vilja välja mellan dem. Dock skulle jag väl säga att hund kräver lite mer arbete.

    Charlie är lika häftig i verkligheten som på bild. Han har så grova ben och tassar och en enorm päls. När man badar honom så brukar jag förvånas över hur liten han egentligen är under pälsen. Har ingen exakt vikt just nu men han är definitivt inte överviktig. Jo, han är en knäkatt. Eller helst ligger han bredvid mig med tassarna eller huvudet i knät. Annars blir det fort för varmt.

    SvaraRadera