fredag 10 juni 2011

Mina svansar


I morse var jag och vaccinerade 4 av mina underbara svansar. Damerna jamade lite på vägen till veterinären. Väl där skötte de sig exemplariskt och tog emot sina sprutor utan minsta reaktion. På hemvägen var de knäpptysta allihopa. Väl hemma igen sprang jag omkring lite stressat för att packa ihop saker inför dagens nästa arbetsuppgift. Med fyra svansar runt omkring mig i hallen jamandes liksom bedjande om att "snälla mamma kan vi inte göra nåt mer kul idag". Jag hade förväntat mig att de skulle gå ut i kattgården och bara njuta av att vara hemma igen, men istället verkade de besvikna över att dagens utflykt tog slut för fort. Det är det bästa med katter. De uppskattar att komma ut och byta miljö och upptäcka nya saker. Det var som om de förväntade sig att få komma ut på utställning och bo i husbilen ett par dagar. Det var ett bra tag sen sist så det kanske är på tiden att man letar reda på en utställningskalender igen...


Husbilen har förresten varit på service några dagar och fått vinterns sönderfrusna panna lagad. Drygt 16.000 kr gick kalaset på. De pengarna hade jag mycket hellre lagt på en trevlig semester med mina flickor. Försäkringen täcker tyvärr inte "frys-skador" så hos försäkringsbolaget har man som vanligt inget att hämta när man väl behöver det. Jag hade tänkt sälja husbilen eftersom vi så sällan använder den men varje gång jag sätter mig vid ratten så blir jag så lycklig. Och likadant är det med mina flickor och katter. Husbilen är som en enda stor lekstuga som man bara vill ut på äventyr i.

1 kommentar:

  1. Hejsan! Svansarna ser helt underbara ut så klart!! Charlie ser så härlig ut. Husbilen tycks passa katterna alldelens utmärkt.
    Hoppas att det är fint annars. Se nu till att Ni snart kommer ut på en utställning...

    SvaraRadera