torsdag 26 maj 2011

Sällskap framför tv:n

Det första jag ser på bilderna är håret på gardinerna och alla andra ställen, men det var inte det som var avsikten när jag tog bilden. Kan väl erkänna att vi lever i en väldigt hårig miljö här hemma och dammsugaren och mirakelkammarna är bästa vapnen. Annars så kan man bara älska sina härliga dunbollar. Systrarna Tilda och Regina har hållit mig sällskap under kvällens avsnitt av Criminal Minds på tv. Utan dem skulle mitt hem vara väldigt ödsligt på kvällarna när barnen somnat.

För Tilda är det mer ofrivilligt än för Regina för Tilda får nämligen inte gå ut på som de andra katterna. Tilda är en sån där intelligent dam som enbart söker utvägar när hon släpps ut i friska luften. Jag har försökt näta in altanen på baksidan, men snön har farit med nättaket under vintern så det är till stor del öppet upptill. När man har en enplansvilla så är ju tyvärr rätt nära upp till taket. De andra fem katterna i familjen njuter av att sitta ute i friska luften ett par gånger om dagen, men Tilda kan inte låta bli att studsa upp på taket och springa runt där och
reta de andra katterna. Charlie är den som njuter mest av utelivet och föredrar att tillbringa större delen av dygnet ute under den här årstiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar